FAQ do aplikacji Sprytny Bill


  1. O MasterPass

    Rejestrując się w Sprytnym Billu dołączasz do MasterPass(MasterCard® Mobile!) To sposób na wygodne płatności mobilne - wystarczy podpiąć kartę płatniczą do numeru telefonu w aplikacji, na wallet.uPaid.pl lub u jednego z naszych partnerów i już możesz płacić mobilnie wszędzie tam, gdzie zobaczysz znak MasterPass(MasterCard® Mobile!).
  2. Sprytny Bill - korzyści

    To aplikacja służąca do płatności za rachunki prosto ze smartfona, bezpośrednio z dowolnych kart płatniczych, również kredytowych. Płacić Billem można poprzez skanowanie kodów kreskowych, QR kodów lub wpisanie danych ręcznie. Dzięki aplikacji bierzesz udział w programach lojalnościowych oraz zarabiasz na zwrotach z kart kredytowych.
  3. Co mogę opłacać Billem?

    Aplikacją możesz opłacić następujące rachunki: *poprzez aplikację Sprytny Bill nie można płacić za czynsz lub inne opłaty mieszkaniowe na rzecz osób fizycznych i prawnych, nie będących wspólnotami lub spółdzielniami mieszkaniowymi.
  4. Opłacanie rachunków - sposoby

    Rachunki w Sprytnym Billu możesz opłacić na 2 sposoby:
    1. Poprzez skanowanie kodów kreskowych i QR kodów.
    2. Poprzez ręczne wprowadzenie danych i stworzenie "szablonów".
    Po uzyskaniu danych do opłacenia rachunków (w jeden ze wskazanych wyżej sposobów) znajdziesz się na ekranie płatności za rachunek. Następnie wprowadź kod mPIN* wybranej karty płatniczej (lub dodaj nową kartę), a następnie zatwierdź aby zakończyć transakcję. * mPIN – kod służący do zatwierdzania transakcji MasterPass.
  5. Skanowanie rachunków

    Sprytny Bill pozwala w prosty sposób odczytać kod z rachunku bez konieczności wprowadzania go ręcznie.

    Aby zeskanować kod: Kod najłatwiej odczytać w jasnym pomieszczeniu, jeśli będziesz mieć jakiekolwiek problemy możesz kod wpisać ręcznie klikając w guzik: "wprowadź rachunek ręcznie" lub skorzystaj z generatora kodów QR na stronie sprytnybill.pl.
  6. Czym jest generator kodów QR?

    Służy on do ułatwiania wprowadzenia danych z faktury i utworzenie szablonu z poziomu komputera. Wprowadzasz dane rachunku, powstaje QR kod, który skanujesz. Pamiętaj, że każdy rachunek wprowadzony ręcznie lub z generatora QR, zostanie zapisany jako szablon. Oznacza to, że żeby za miesiąc zapłacić kolejny rachunek tego rodzaju, musisz się tylko upewnić, że kwota na rachunku jest taka sama.
  7. Co to jest szablon rachunku?

    Jest to możliwość zapisania wystawcy w aplikacji, którego rachunki regularnie opłacasz, np. operator komórkowy. Chcąc opłacić fakturę, wystarczy ją edytować i wprowadzić prawidłową kwotę do wpłaty.
  8. Co muszę mieć aby skorzystać z Billa?

    Do realizacji płatności za pomocą aplikacji Sprytny Bill konieczne jest posiadanie zarejestrowanej w MasterPass(MasterCard Mobile) karty płatniczej. Kartę płatniczą możesz dodać podczas rejestracji nowego konta lub na ekranie podsumowania płatności. W obu przypadkach wystarczy podać: numer karty oraz datę jej ważności.
  9. CVC2/mPIN

    Kod mPIN służy do zatwierdzania transakcji MasterPass, możesz nim zarządzać na wallet.upaid.pl. CVC2/CVV2 to trzycyfrowy kod znajdujący się na odwrocie karty płatniczej, wpisujesz ją przy dodaniu i weryfikacji karty.
  10. Ręczne wprowadzanie rachunków

    Jeśli kod jest niewyraźny lub Twój telefon nie jest w stanie go zeskanować, możesz wprowadzić fakturę ręcznie. Kliknij w przycisk: wprowadź rachunek ręcznie. Zostaniesz poproszony o wprowadzenie danych niezbędnych do opłacenia rachunku. Szablon możesz też wygenerować na stronie sprytnybill.pl/generatorQR - powstanie wtedy QR kod, który łatwo zeskanujesz i zapiszesz jako szablon. Rachunek za kolejny miesiąc możesz zapłacić korzystając z szablonu, ale pamiętaj aby kwota zgadzała się z najnowszą fakturą.
  11. Jaką zapłacę prowizję?

    Koszt przeprowadzenia jednorazowej transakcji opłacenia rachunku to dla Użytkownika 0,97 zł przy płatności o wartości do 1000 zł włącznie, dokonanej jakąkolwiek kartą płatniczą.
    Koszt przeprowadzenia jednorazowej transakcji opłacenia rachunku to dla Użytkownika 3% wartości transakcji przy płatności o wartości powyżej 1000 zł, dokonane jakąkolwiek kartą płatniczą.
  12. Limity

    Dla zachowania bezpieczeństwa Użytkowników Aplikacja zawiera następujące główne kwotowe limity transakcji:
    1. Limit 1500 zł na jeden numer rachunku z niezweryfikowanej listy numerów (limit dwutygodniowy).
    2. Limit 3000 zł (limit miesięczny). Limit ten zostanie zwiększony do 5000 zł dla osób aktywnie korzystających z aplikacji od minimum 2 miesięcy oraz opłacających nie mniej niż 3 różne rachunki (wprowadzone ręcznie).
  13. Jak dodać kartę płatniczą?

    Kartę płatniczą możesz dodać podczas rejestracji nowego konta lub na ekranie podsumowania płatności. W obu przypadkach wystarczy podać: numer karty oraz datę jej ważności. Karta zarejestrowana w Sprytnym Billu dla celów bezpieczeństwa jest weryfikowana - do czasu jej weryfikacji możliwe jest dokonywanie tylko jednej płatności. Sposób przeprowadzenia autoryzacji jest opisany w e-mailu, który otrzymasz po rejestracji.

    Swoimi kartami możesz zarządzać po zalogowaniu na wallet.upaid.pl.
  14. Mam komunikat: Brak środków lub transakcja odrzucona przez bank.

    Przyczyną może być błędna karta. Część kart płatniczych nie posiada możliwości obsługi transakcji zdalnych (tzw. MOTO). Aby dowiedzieć się czy Twoja karta posiada możliwość realizacji tego typu płatności, prosimy skontaktować się ze swoim bankiem. Innym powodem wyświetlenia tego komunikatu jest limit transakcji internetowych ustawiony na 0 zł. Zaloguj się do swojego konta bankowego i sprawdź swoje ustawienia.
  15. Co to jest weryfikacja i jak mam ją przeprowadzić?

    Jest to sposób zabezpieczenia przed przejęciem karty płatniczej. Dla zapewnienia Ci maksimum bezpieczeństwa, do czasu weryfikacji karty, możesz przeprowadzić tylko jedną transakcję. Jeśli chcesz płacić bez ograniczeń, musimy najpierw sprawdzić, czy wprowadzona karta rzeczywiście należy do Ciebie. W tym celu wyświetlamy na Twoim koncie zablokowaną kwotę o wartości od 1 do 99 groszy. weryfikuje kartę, a zablokowana wartość zostanie zwrócona na Twoje konto.
  16. Co to oznacza, że "zyskuję płacąc kartą płatniczą"?

    Dzięki Sprytnemu Billowi masz możliwość płacenia za rachunki kartą płatniczą, w tym kredytową, to pozwala na udział w różnego rodzaju programach lojalnościowych, zwrotach organizowanych przez banki.
  17. Ile czasu trwa księgowanie płatności?

    Czas księgowania transakcji w Sprytnym Billu zwykle trwa do 3 dni roboczych.
  18. Nie mam potwierdzenia dokonania płatności, co robić?

    Sprawdź, czy płatność była dokonana kartą zarejestrowaną u innego dostawcy płatności niż uPaid (SkyCash lub mPay). Jeśli tak, zaloguj się na wallet.upaid.pl i uzupełnij swoje dane o adres e-mail. Po dodaniu adresu, kolejne powiadomienia przyjdą automatycznie. O zaległe powiadomienia, musisz poprosić pisząc na BOK@sprytnybill.pl.
  19. Telefony z Androidem 2.2 i wersje starsze.

    Osoby instalujące aplikację na telefony z Androidem 2.2 (i starsze wersje) mogą mieć problem z zalogowaniem. Powód: brak wsparcia ze strony Google dla nowych certyfikatów. Jeśli ktoś ma taki problem, oto instrukcja jak go naprawić: https://upaid.pl/files/certyfikat_upaid1.1.pdf.
  20. Kontakt

    Napisz do mnie: Bill@sprytnybill.pl W kwestiach działania aplikacji i przebiegu transakcji: BOK@sprytnybill.pl